Pagina's

zaterdag 9 november 2013

Wie kent hem niet?

Volgende week komt ie aan: Sinterklaas. Ik heb geen zin om me in de Pietendiscussie te mengen, dus dat doe ik niet. Maar veel van de tradities rond het Sinterklaasfeest zijn me dierbaar en ik vind het jammer dat je bepaalde dingen steeds minder ziet. Denk bijvoorbeeld aan borstplaat, of van die muizen en kikkers (die ik trouwens helemaal niet lekker vind, maar ze horen er wel bij). Vandaag kwamen drie jonge meisjes aan de deur. Namens de korfbalvereniging (of zo) verkochten ze pepernoten. Natuurlijk zijn ze veel duurder dan in de winkel, maar ach... als die meisjes hun zaterdagochtend opgeven voor hun vereniging, dan wil ik dat wel belonen. Dus we hebben pepernoten in huis. In plaats van in één grote bak, heb ik ze in drie kleine bakjes gedaan. Niet dat het zoonlief veel uitmaakt, hij verdeelt zijn aandacht gelijkelijk over de drie bakjes en inmiddels is van alledrie de bodem zichtbaar...
Fijne zondag!


5 opmerkingen:

  1. Mmmm pepernoten. Het is iets wat we in België niet zo goed kennen. Ik heb het ooit leren kennen toen we gingen shoppen in sluis. Ze kregen meteen mijn goedkeuring :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, lekker! De maand van het dichtgroeien komt er weer aan, ha ha!

    Jij ook een fijne zondag!

    Groetjes, pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verrukkelijk zijn ze en ik heb ze ook in huis, maar ik kan gelukkig maat houden.
    Een mooie zondag, Esther!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Esther, ik ging op je blog kijken vanwege je naam. Ik heet ook Esther. ;)
    Toen zag ik ook nog dat jij in of ergens rond Groningen woont, ik ook! Toen vond ik je blog ook nog erg leuk, dus je hebt er een volger bij! Ik ben ook een blog begonnen, misschien vind je het ook leuk om mij te volgen?
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Esther,
      Welkom op mijn blog. Heel leuk. En ik volg jouw blog nu ook. Wat een mooie header!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.