Pagina's

woensdag 6 november 2013

Laif & Nuver

De vertaling is Lief en Mooi, maar in het Gronings is het dus Laif en Nuver. En dat staat dan weer voor een van de leukste woonwinkels van Groningen. Of liever gezegd twee woonwinkels, want er is er niet alleen één in de stad, maar ook één daarbuiten. Kijk op de website voor meer info over Laif en Nuver Hogeland, met horeca en terras (nu even met winterstop). Ik wil je nu echter even meenemen naar de vestiging in de stad Groningen.
foto via de facebookpagina
van Laif en Nuver

De eerste keer dat ik Laif & Nuver binnenliep was de winkel nog te vinden aan het Zuiderdiep. Een leuk pand met kruip-door-sluip-door-effect, hoogteverschillen en veel sfeer. En vooral heel erg veel mooie spullen natuurlijk. Die winkel werd echter gesloten, tot mijn spijt. Gelukkig kwam Laif & Nuver Stad terug, dit keer in de Folkingestraat. Het moet gezegd, dit is een van de allerleukste winkelstraatjes van Groningen, met veel creativiteit en bijzondere adresjes. Een prima locatie voor Laif & Nuver dus, ware het niet dat de winkel aan de krappe kant was (zo’n hele lange pijpenla).

Sinds kort is de winkel gehuisvest aan de Vismarkt. In een prachtig pand, ietsje boven de markt verheven en dus te bereiken via een mooie trap.  Binnen kom je eerst door een halletje, voordat je in een grote en lichte ruimte komt. Maar dat is nog niet alles, je kunt ook naar de voorkamer met uitzicht op de Vismarkt en momenteel gehuld in kerstsfeer. En ben je het nog niet zat (wat ik me goed kan voorstellen), dan loop je achter nog even door naar nog een ruimte vol moois.

En wat kun je dan bij Laif & Nuver tegenkomen? Prachtige woonaccessoires, (klein)meubelen, serviesgoed, kussens enzovoort. De stijl is stoer warm landelijk industrieel, zo ongeveer. Moderne strakke windlichtjes naast afgebladderde houten kandelaars, dat werk. Ik zie tekstborden, leesstoeltjes met leuke lampjes en een kopje thee, een oud gymtoestel, geweien, een prachtig gedekte tafel, een gezellige zithoek met heel veel kussens, sidetables met fraaie uitstallingen, schalen of glazen potten met klosjes, remakes van flessenrekken, mooi verweerde kandelaars in allerlei maten.  Beelden zeggen meer dan woorden, dus geniet mee van de foto’s. Veel foto's.

Als je eens in Groningen komt, en dat is beslist een goed idee, ga dan vooral op de Vismarkt even binnen kijken bij Laif & Nuver. Het is een geweldige woonwinkel, waar je prettig ontvangen wordt en de mooiste cadeaus vindt (bijvoorbeeld voor jezelf). Na alle omzwervingen door de stad heeft Laif & Nuver nu een pand gevonden waar de stijl en het assortiment perfect  tot hun recht komen, vind ik. Voor mijn gevoel is Laif & Nuver thuisgekomen.  Maar oordeel vooral zelf…

zomaar wat hoekjes en plaatjes...







leuke zitjes

 


kerst in het voorhuis


en nog meer mooie dingen...



... plus een toefje rose, omdat het mijn favo is...


En dit is dan het totaalbeeld in de winkel. Nou ja... in het midden van de winkel.


9 opmerkingen:

  1. Hij staat nog steeds op mijn lijstje, ben er nog niet aan toegekomen maar dadt gaat zeker binnenkort gebeuren als ik deze post lees!

    Fijne avond

    Groetjes Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n winkel waar je een poosje lekker kunt ronddwalen.
    Wij hebben ook zo'n soort winkel maar dan gecombineerd met kleding. Het enige nadeel is dat de woonaccessoires erg duur zijn.
    Helaas is jouw adresje voor mij erg ver weg.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi sfeervolle foto's Esther, ik wil je bedanken voor je mooie reactie bij mij.
    Leuk om te lezen dat je mijn berichtjes elke leuk vind.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk om even met je door de winkel te wandelen altijd leuk om te sneupen via de blog hahahah prachtige plaatjes ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijke winkel zo te zien, heerlijk om er een poos rond te snuffelen.
    Ja Groningen is al zo leuke stad, o nu krijg ik toch even een potje heimwee.
    Ik heb zin om even te winkelen in Groningen, ik deed dat altijd ek jaar met een goede vriendin van me, heerlijk teuten, kijken, kopen en iets eten en drinken.
    Ik moet het maar ven doen met jou foto´s:)
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had de winkel pas ook ontdekt toen ik bijmijn dochter was, wat een geweldige spulletjes verkopen ze er en wat heb jij er een leuke reportage van gemaakt.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook al eens in deze leuke winkel geweest toen we een weekendje in Groningen waren. Hele mooie winkel.

    Alvast een fijn weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Groningen is hier niet heel ver vandaan, toch kom ik er te weinig helaas.. maar als ik er weer kom, dan neem ik hier zeker een kijkje, jouw mooie foto's nodigen uit!!

    fijn weekend,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele leuke foto's als ik in de buurt bent lijkt het me heel erg leuk om naartoe te gaan! Helaas woon ik helemaal aan de andere kant van het land. X Eva

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.