Pagina's

maandag 6 januari 2014

Kevertjes

Soms loop je op een brocantemarkt tegen dingen aan waarvan je nooit had gedacht dat je ze ooit zou willen hebben. En als je ze dan ziet liggen, dan kun je je niet meer voorstellen dat je ze niet mee naar huis neemt. Ik had het op de winterfair in Orvelte met insecten. Ja echt. Ik.... die een uur gillend en gierend op een balkon zat na het vangen van een kakkerlak in een Canarisch appartement.

De kraam in Orvelte had heel veel insecten. Allemaal netjes 'verpakt' in plexiglas, zodat je de beestjes van alle kanten kunt bestuderen. Een enkele had nog een wazig stickertje met de naam, maar bij de meesten was het een raadsel wat het nu was. Ik vond ze zo leuk... en eigenlijk weet ik nog steeds niet waarom. Ik heb er na een lange uitzoeksessie drie gekocht en ik vind ze nog steeds leuk, mijn kevertjes.









3 opmerkingen:

  1. Haha zo zie je maar weer, smaken verschillen. Ik vind ze maar eng! Maar ben blij voor je dat je geniet van je insecten! Fijne dag! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, misschien word je angst zo een beetje kleiner. Je kunt ze goed bekijken, maar ze doen niets.
    En zo kom je met totaal onverwachte vondsten thuis!
    Ik wens je een mooie dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zomaar kevers te zien en zoveel...zo op afstand vind ik ze ook leuk, maar niet te dichtbij hoor.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.