Pagina's

zaterdag 25 april 2015

Weekendmarket Spring

Afgelopen zondag ben ik niet alleen op de voorjaarsfair bij Brocaatje geweest, maar ik heb ook de Spring Weekendmarket in Meppel bezocht. Dat is een totaal ander soort evenement, maar minstens zo gezellig en inspirerend. De Weekendmarket is een initiatief van Van Onze Tafel, waar ik al vaker over geschreven heb (zie hier en hier). Dat belooft dus een hele hoop creativiteit en originaliteit.

De Spring Weekendmarket wordt gehouden in een paar hallen op een industrieterrein in Meppel. Dat klinkt niet meteen als een prachtig decor, dus worden de hallen gepimpt, in dit geval door Styled by Bar. Denk aan leuke lampenkappen, wandrekken met grappige decoraties en meer. De workshopruimte, kraam van Van Onze Tafel en het ‘restaurant’ krijgen allemaal een hippe styling: een feestje om naar te kijken.



Maar het gaat vooral om de standhouders natuurlijk. Krista en Erica weten voor iedere weekendmarkt weer een interessante verzameling ondernemers te strikken. Wat ze gemeen hebben is creativiteit. Het is een bonte collectie inspirerende kramen met van alles en nog wat. Ik val meteen met m’n neus in de boter, want numero uno is een brocantewinkel (Curiosa de Vlinder). Er zijn echter ook heel moderne woondecoraties, al dan niet zelfgemaakt of zelf te maken. Of oude spulletjes in een nieuwe jas. Ik raak zelf niet uitgekeken bij Villameliefste: wat een leuke producten en mooie combinaties! De slinger met cactusplaten zou ik zo mee willen nemen, of de kommetjes, of de kaarten, of de stolpen of fluorescerende kandelaars.

Ook favoriet bij mij zijn Suikertante To (heel origineel) en By Bean, waar je de grappigste stationery vindt; vooral de tegoedbonnen wil je gewoon op grote voorraad hebben liggen. Ik koop een paar mooie kaarten bij Isabella, stempels bij Snailmail en Annie Sloan-verf bij het Bakhuus. En dan doe ik zeker heel veel (web)winkels en ondernemingen te kort. Gelukkig staan ze allemaal op het blog van Van Onze Tafel, met introductie, omschrijving, foto’s én verwijziging (klik hier).


Een zeer geslaagde ochtend dus! Ik behoorde bij de eerste honderd bezoekers, dus ik kreeg ook een leuke goodiebag mee. In september is de volgende weekendmarket met als thema FOOD. Waarschijnlijk kan ik daar niet heen, dus ik ben blij dat ik naar de lente-editie ben gegaan. Enne, ik heb ook zo’n leuke miniworkshop stempels maken meegenomen. Daarover een andere keer meer. 

Er liggen spullen klaar om zelf aan de slag te gaan.

 

deze kun je ook zelf maken tijdens een workshop van BLD
(zie voor meer info de blog van Van Onze Tafel)

Leuke cadeautjes bij Suikertante To

Voor de inwendige mens wordt goed gezorgd.

Veel kleur...








Gezellig druk

Nog meer kleur bij Malle Jet


en bij Villameliefste

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk artikel. Ik zal hem namens www.tbakhuus.nl delen op facebook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je loopt heel wat fairs af, Esther!
    Dit was ook weer een hele leuke!
    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij doet veel leuke dingen! Gezellig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh het was wel erg leuk zie ik! Had graag gewild maar zat met andere drukte hier voor mijn tuinfair, en oudste was net terug vaneen week met school naar Spanje dus dan ga je niet weg. Maar even goed, erg leuk allemaal zeg! Brocaatje staat ook op mijn lijstje ooit nog een keer..jleuk om bij jou even te lezen hoe het was! Fijn weekend! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Esther, ik heb je genomineerd! Kijk maar eens op mijn blog....
    Fijne zondag!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er ontzettend leuk uit. Leuke fairs bezoek je.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meppel ligt voor ons wel een heel stuk rijden, maar hier is ook genoeg leuks te doen!
    Bedankt altijd voor je leuke reacties!!
    Liefs Eva

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.