Pagina's

maandag 20 april 2015

Springfair

Of lentefair of voorjaarsmarkt of hoe je het ook maar noemen wilt. Feit is dat Karin en Kars hun huis en tuin weer hebben omgetoverd tot een waar kijkfestijn. En een feestje is het bij Brocaatje thuis. Het is een sfeervolle locatie voor de voorjaarscollectie en de vaste items uit de webwinkel. Je kunt de spullen in het echt zien, voelen hoe het materiaal is, kleuren en formaten vergelijken, dingetjes bij elkaar zetten en alles wat niet via internet kan.

Vaste bezoekers van mijn blog weten dat ik de fairs bij Brocaatje steevast met mijn zus bezoek en deze keer was het niet anders. Zus had een opdracht (een aantal winterdecoraties vervangen) en ik ging gewoon kijken wat er was. En inspiratie opdoen natuurlijk. Uiteraard is het ook gezellig om even bij te kletsen, medebezoekers te ontmoeten, Joy te aaien en te genieten van een kopje koffie met wat lekkers of soep met knaks.

foto van www.brocaatje.nl
Karin had er weer een prachtige uitstalling van gemaakt. Het is iedere keer vertrouwd en nieuw tegelijk en dat is knap natuurlijk. Er zijn stellingen waar de artikelen netjes op een rijtje staan en er zijn tafels waar een mooie styling je op ideeën brengt wat je met alle spulletjes kunt doen. Nieuw in het assortiment is het merk Lifestyle: Brocaatje verkoopt onder andere mooi serviesgoed met reliëf, hippe en stoere kandelaars van beton (mijn favoriet) en geweldige witte draadmanden. Dan heb ik het nog niet over de supersupersuperlampen. Ik ben verliefd op zowel de betonnen versie als de draadlamp.

Maar er is meer natuurlijk. De houten kandelaars met witte onderkant zijn heel fraai. Een aantal bij elkaar geeft een prachtig effect en als ik niet al een aantal hout met witte kandelaars had gehad, dan had ik ze zeker meegenomen. De zinken bokaaltjes kun je overal neerzetten, met wat mos of een bloemetje. De verschillende kraftzakjes geuren heerlijk naar lavendel, maar zijn vooral ook mooi om te zien. Ze zijn er met oude foto’s (en daar dan de achterkant van) of plaatjes van insecten of een nestje. Verder heeft Brocaatje altijd keuze uit stolpen en bokalen, of het nu van glas of hout of metaal is. Met de mangelbakken of het betonnen dienblad kun je heerlijk stylen en dan is er nog die echt prachtige glazen vaas met Dandelions!

Zuslief neemt een paar gazen bollen mee, waar je bijvoorbeeld mos in kunt doen. Het druivenkistje staat al langer op haar verlanglijst en kan nu afgevinkt worden. Zelf val ik voor een rieten foodcover voor buiten, mét glazen plaat om het eten hygiënisch op te serveren. En vanzelfsprekend een paar bakvormpjes, dat kan niet anders.


Karin is druk bezig met het vullen van de webwinkel met al dat nieuwe moois. Volgens mij staat het meeste er al in. Kijk voor de genoemde spullen bij de categorieën voorjaar en outdoor, maar op de website staat zo veel meer: van knuffels tot kussens, van brocante tot modern en van lamp tot stationery. En houd de website of facebookpagina in de gaten, want zo rond oktober is er vast weer een kerst/winterfair!





 


4 opmerkingen:

  1. Dat was een leuke fair, Esther!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat het er erg gezellig was. Zie leuke spulletjes langskomen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals altijd zijn er heel leuke dingen bij Karin te koop, in het echt
    waarschijnlijk nog mooier dan op de website, je hebt leuke dingen gekocht en kunt
    terugkijken op een bezoek aan weer een geslaagde fair.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien heb je het gezellig gehad. Ziet er superleuk uit allemaal. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.