Pagina's

vrijdag 12 september 2014

Vakantiefoto

Fotograferen: ik ben er dol op. Dat zal jullie niet verbazen, gezien het aantal foto’s op mijn blog. We hebben meerdere camera’s, want als ik mijn favoriete toestel in de handen heb, dan kan manlief het fotograferen wel vergeten. Ik vind foto’s prachtig: overzichtsfoto’s, detailfoto’s, mooie vormen, mooie kleuren, bloemen, gebouwen, spullen, dieren, brocante, hoekjes en natuurlijk mensen.

Veel foto’s plaats ik op mijn blog. Ik bewaar ze op een externe harde schijf. Dat is op zich al bijzonder, want ‘vroeger’ had ik dozenvol met van die papieren afdrukken. Je durfde toen niet veel foto’s te maken, want alles werd afgedrukt en dat kon flink in de papieren lopen. Gelukkig zijn die tijden over, maar ik mag toch nog steeds graag iets tastbaarders hebben dan een bestandje op de schijf.

Ik maak het liefst foto’s als ik op vakantie ben en dat is de laatste jaren vooral de Ardèche. We spelen de foto’s af op de PC, de laptop of op het TV-scherm, maar ik heb inmiddels ook een aantal fotoboeken gemaakt van ‘ons’ dorpje en de omgeving. Sommige foto’s zijn echter zo mooi dat ze best wat meer mogen opvallen.

Via Webprint (www.webprint.nl) heb ik een foto op canvas laten afdrukken. Canvas is al bijna weer ouderwets, want tegenwoordig kun je je kiekjes ook laten printen op hout, perspex, behang of zelfs aluminium. En dan heb ik het nog niet over t-shirts, mokken, slingers, telefoonhoesjes, tassen, onderzetters en zelfs een krukje! Ik vind canvas echter een mooie zachte uitstraling hebben, dus laat mij lekker oubollig zijn.


Op de foto staat een vogelkooitje dat ik ergens in een straatje in Chalençon zag hangen, aan een muurtje naast een trappetje dat naar een keldertje leidde. Het viel bijna niet op, maar gelukkig zag ik ‘m. Dat onooglijke kooitje is nu een prachtige plaat aan de muur geworden.



met dank aan Webprint

9 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk Esther.
    Ik ben er ook mee bezig om een geschikte foto uit te zoeken.
    Ik heb er zelfs een mail aan gewaagd of tere bloemen er ook geschikt voor was. Maar die kon ik beter op ferox of canvas doen. Dus service was er ook nog.
    Het is een heel mooi resultaat Op de foto lijkt het net of het vogelkooitje aan het hout hangt!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto en ziet er super mooi uit op canvas...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig dat kooitje zo op foto vastgelegd, staat heel sfeervol. Je nieuwe header staat trouwens ook erg leuk!!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je foto-schilderij super! Zo'n mooie sfeer heb je vastgelegd. En het staat ook zo mooi naast je prachtige kast. Het straalt allemaal een heerlijke rust uit...genieten!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is fantastisch! Ik had dat ook een keer gedaan. Met een foto van een pier in Normandië. Je kijkt zo recht de zee in. Ik had deze op canvas laten afdrukken in 40 x 60 cm en deze heeft heel lang op het toilet gehangen. Het was net alsof er een raampje in de muur zat waardoor je zo naar de zee kon kijken...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat moeilijk om bij zoveel foto's de juiste te kiezen! Maar zo te zien heb je de goeie te pakken want het lijkt net of het kooitje er echt hangt! Prachtige foto!
    Fijn weekend.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een prachtige foto.
    Lang leven de digitale camera, zo kan je veel foto,s maken en daar de allermooiste uitkiezen.
    En dat is jou goed gelukt!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto! Echt een kunstwerkje. Wat ook leuk om hem af te laten drukken op canvas. Zo kun je er elke dag van genieten. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie sfeer hoor! Leuk als het je hobby is, ik ben er niet zo goed in hoor maar ieder zijn ding natuurlijk! Je kunt er mooie resultaten mee maken! Fijn weekend! Groet, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.