Pagina's

maandag 29 september 2014

Grande heropening Baret

Bloggersfout numero uno! Error! Echt, soms ben ik zo'n sukkel. Rijd ik de stad uit om naar de grote heropening van Baret Brocante te gaan, vergeet ik de fotocamera! Dom, dommer, domst. En ik was al te ver om terug te gaan.

Uiteraard is het ook zonder camera enorm gezellig bij Marieke en JP. Eindelijk hebben ze weer een eigen plekkie om lekker te zitten met de klanten, om de spulletjes te laten staan en lekker te rommelen en schuiven. Ik moet zeggen, ik heb het wel gemist, de afgelopen maanden. Natuurlijk zie je elkaar wel op fairs en markten, maar om gewoon even heen te rijden en lekker te snuffelen tussen al dat mooie brocante is toch anders. Gelukkig, het kan weer, al is het wel een tikkie verder... voor mij dan.

De nieuwe verkoopruimte is een stuk kleiner dan de loods, maar het oogt veel knusser. JP heeft wat dwarsmuurtjes gemaakt, waardoor de ruimte toch net wat meer in tweeën is gedeeld. In het voorste deel staat de bar/balie, samen met natuurlijk veel brocante. Er zijn openslaande deuren naar buiten. Het achterste deel is een soort van gezellig woonkamertje met een klepbank, tafeltjes, kastjes en heel veel mooie spullen er op en er onder en er aan.

Het is vooral de omgeving die van de nieuwe winkel een pareltje maakt. Achter een boerderij met een supergezellig erf met allemaal enthousiaste en lieve beesten. Dat is wat anders dan een loods, met een loods ervoor en ernaast. Zowel buiten als binnen is het lekker toeven en dat kan ook, want het is prachtig weer zaterdag. Voor de winkel kijk je uit over de velden met koeien, in de verte de 'oude' weg van Westerbork naar Hoogeveen. Ja, het is een prachtig plekje en een mooie omlijsting voor al het moois dat Marieke en JP te koop hebben. Baret Brocante à la Ferme is een bezoekje meer dan waard. En er is ook voldoende parkeerplaats.

Met mijn telefoon heb ik toch nog wat plaatjes kunnen schieten om jullie een indruk te geven. De foto's zijn wel wat wobbly, maar ik beloof dat ik binnenkort terug ga om scherpere plaatjes te schieten. Voor straf. Tja, dan moet ik mijn camera maar niet vergeten. :-)

Oh, by the way. Ook de website is weer gevuld met spulletjes, voor als het toch te ver rijden is.

 




13 opmerkingen:

  1. Het ziet er goed uit daar! Ik verdenk je er bijna van dat je je camera expres bent vergeten...hihi...
    Fijne dag, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met die foto's is niks mis mee...mooie sfeerfoto's van deze leuke brocante-winkel. Maar ik zou ook even terug gaan om nóg betere foto's te maken, echt hoor....hihi. En is er ook wat in je winkelmandje terecht gekomen?
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt in elk geval de opening meegemaakt, Esther.
    En je hebt toch wel een sfeer kunnen neerzetten.
    Heb je nog iets leuks van haar meegenomen?

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks dat je je fototoestel niet bij je had heb je ons toch een goeie indruk kunnen geven met de foto's die je hebt gemaakt met je telefoon. Ik moet er ook maar eens naar toe, woon er niet zo heel ver vandaan. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tijdens het lezen dacht ik; waar is het nu dan? Maar je geeft de website aan ons, super. Ga er gelijk even neuzen. Bedankt, XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks het gemis van je camera is het je goed gelukt om een heel
    mooie sfeer neer te zetten, prachtig al die mooie spullen.
    Leuk om op de website rond te kijken.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel voor het leuke verslag en de mooie foto's. Gezellig dat je op de opening was en zo op tijd, want nu konden we even kletsen. Als je later was gekomen was dat niet gelukt door de drukte. We genieten nog na..... Au revoir, de Baretjes
    www.baretbrocante.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Esther,
    Het is je toch gelukt met je telefoon om een paar leuke impressie foto's te laten zien... Leuk hoor, allemaal, jammergenoeg voor mij wel heel ver uit de buurt...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt toch de sfeer goed gevangen ;-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gauw een keertje kijken , ben al een poos niet geweest. De nieuwe locatie klinkt super!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.