Pagina's

donderdag 25 september 2014

Brocante op het erf

Sint Jansklooster is een dorp in de kop van Overijssel. Het is natuurlijk vooral bekend vanwege z’n beroemdste inwoner: tweevoudig Elfstedentochtwinnaar Evert van Benthem (die inmiddels al lang in Canada woont). Sint Jansklooster heeft echter meer te bieden, waaronder een jaarmarkt, mooie molens en een leuke bed & breakfast (de Adnah Hoeve). En als het een vervolg krijgt vanaf nu ook een brocantemarkt: Brocante op het Erf. En dat erf is dan van de Adnah Hoeve.


Afgelopen zaterdag stond deze brocantemarkt op het programma. Ik kreeg manlief zo ver om weer eens mee te gaan en zo trokken we naar Noord-Overijssel. Dit is trouwens een prachtig gebied, maar helaas was het bijzonder mistig, dus we konden maar van een beperkt zicht genieten. Toen we op de markt kwamen begon het zonnetje door te breken en uiteindelijk werd het fantastisch weer. De sfeer was dan ook heel erg goed en ik geloof dat ik de markt een succes mag noemen. In ieder geval voor ons.

is ze niet prachtig?
Van standhouders begrepen we dat er een wat late annulering van een andere brocantemarkt was, waardoor het aantal kramen in Sint Jansklooster op het laatste moment behoorlijk uitgebreid werd. Dat noem ik nog eens een bonus. Uiteindelijk waren er twee veldjes met kramen en daartussen zagen we ook op het erf veel moois uitgestald. Er waren veel bekenden en favorieten zoals Baret Brocante, Gotcha!, Granny Mai en Geartsje, maar ik ontdekte ook aanbieders die ik nog niet kende, zoals Trends in Antiek, Konkelientje’s Brocante en Uit Aletta’s Tijd. En nog véééél meer!

Marieke en JP van Baret kwamen net terug uit Frankrijk en hadden hun kraam gevuld met mooie herfstbrocante. Denk dan aan brocante in herfstkleuren, zoals mooie eenden (patévormen) en ree-hoofden voor aan de wand. Vooral één ree trok mijn aandacht: ze had gewoon een mooie uitdrukking, ze keek lief. Ook Marieke had het over ‘zij’ en had bedacht dat deze dame toch het nodige had meegemaakt. Na veel wikken en wegen hebben manlief en ik de ree toch moeten laten hangen. Misschien hangt ze straks in de nieuwe winkel van Baret Brocante…

Renate van Gotcha Brocante vertelt ons over de nieuwe plannen met haar winkel: het wordt een mooie combinatie van brocante met kleding. Het is wel druk zo met de herinrichting van winkel en websites en de markten, maar hopelijk met een prachtig resultaat. Binnenkort dus een brocante-adresje er bij: Vrouwenstraat 3 in Steenwijk. Het bordje met ‘défense de fumer’ zal er niet staan, want die hebben wij meegenomen. J


We hebben een paar prettige uurtjes doorgebracht in Sint Jansklooster. Op het laatste moment besluiten we toch nog een houten wandplank mee te nemen, dus ik loop nog even terug naar de markt als manlief de auto haalt. Ik hoop dat Brocante op het Erf volgend jaar opnieuw gehouden wordt en ik denk dat ik niet de enige ben. Kijk en geniet mee van mooi brocante...





 



let ook op het plaatje achter het gordijn





7 opmerkingen:

  1. Het blijft genieten om op zo'n markt rond te neuzen. Heerlijk! En op zo'n erf geeft het meteen al sfeer. Zie heel veel leuke spulletjes...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je het weer prachtig omschreven en mooie foto's! Dank je wel Esther :-)
    Het was echt genieten op deze Brocante op het erf en wij hebben al ingeschreven voor de volgende keer. En... ze hangt in de nieuwe winkel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er wel weer heel aanlokkelijk uit; gezellig ook dat je man meeging!
    Fijn weekend! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je neemt ons gewoon mee over de markt met die mooie foto's! Ziet er gezellig uit en leuke spullen!

    Liefs danielle
    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was wel de moeite waard, een leuke brocante markt.
    Alleen als je geen auto hebt zijn dat soort dorpen zo moeilijk bereikbaar. Met de trein gaat wel, maar je moet dan met de Bus(sen) verder. En ik ben busziek, dus dat werkt niet en dan de lange tijd die zo'n reis kost.
    Maar ik heb genoten van je reportage.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is nog eens een leuke brocante markt zeg!
    Ziet er erg sfeervol uit.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatten zijn er te zien, mooi dat er nog zoveel bewaard gebleven is,
    nu hebben we juist behoefte aan al dat moois!
    Wat je laat zien is heerlijk brocante.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.