Pagina's

maandag 28 juli 2014

Sil's Home

Het leek altijd erg ver weg: Donkerbroek. Ik wilde wel graag een keertje naar Sil’s Home, en zuslief ook, maar we dachten altijd dat het best wel ver weg was. Nou, niet dus. Donkerbroek ligt nog geen 25 kilometer van mijn wijk in Assen. Dus het was hoog tijd voor een bezoekje en dat kwam goed uit, want Sil’s Home had een soort minifair met allerlei leuke brocanteurs. Bovendien ligt Makkinga op een steenworp afstand en daar hebben ze een keer per maand een beroemde vlomarkt. 

Eerst zijn we naar Makkinga geweest. Daar is heel veel te zien, maar we vonden niet echt iets van onze gading. Jammer, maar soms heb je dat. Ik heb nog wel een schattig stempelsetje gekocht en zus wat ontbijtbordjes, dus we zijn niet met lege handen weggegaan. Op naar Donkerbroek!

Sil’s Home is prachtig gelegen aan een vaart. Er liggen bootjes, er staan mooie huizen en het oogt heerlijk vredig zo aan het water. En daar staat een oude graanmaalderij waar Sil’s Home in is gevestigd: een enorme woonwinkel met voor elk wat wils. Nou ja, voor strak design moet je er niet zijn, maar brocanteliefhebbers kunnen er hun hart ophalen en hetzelfde geldt voor de liefhebber van landelijk wonen. Stoer of romantisch? Maakt niet uit. Wit, donker of kleurrijk? Alles kan.

bootjes op de
achtergrond
Het is echt een ontdekkingstocht door deze prachtige winkel. Er zijn allerlei stijlkamers met elk een eigen sfeer of kleur of thema. En als je denkt dat je alles hebt gezien, dan kun je toch nog weer een hoekje om voor nog meer spullen. Of je gaat naar boven. Sil’s Home heeft heel bijzondere brocante, maar vooral ook heel veel nieuwe spullen in landelijke stijl, of naar oud model. Heel creatief en heel inspirerend!

De minifair was buiten. Er waren ongeveer 10 kramen met prachtig brocante. Sil’s Home had een mooie selectie van brocanteurs ‘verzameld’ met ook buiten voor elk wat wils. De ene kraam heeft wat stoerdere spullen bij zich (Geartsje), de ander vooral Frans (Baret), weer een ander heeft een romantischer uitstraling met poppen en spitzen (De Freule Boudoir) en Mentha Brocante had op kleur gesorteerd (blauwwit). En dat zijn nog maar een paar. Zuslief is helemaal blij, want ze heeft eindelijk het rekje/kastje/klompenbankje dat ze al zo lang zoekt! Ik koop een grote zak schelpen op de fair en bij Sil’s Home een wijnstempel. Ik dacht eerst dat het een stempel voor een etiket was, maar Marieke en JP van Baret houden het op een stempel voor op een wijnvat. Bijzonder is het wel.


Sil’s Home is zeker de moeite waard, kijk maar naar de foto's hieronder (of op de website). Maar het leukste van vandaag was toch de combi van rommelmarkt, brocantefair én prachtige woonwinkel. Drie vliegen in één klap. En dat op maar zo’n 25 kilometer afstand...


 






6 opmerkingen:

  1. Hoi Esther,
    Wat trof je het dan met die mini-fair erbij. Dat zal vast heel gezellig geweest zijn. Wij zijn begin vorig jaar een keer bij Sil's Home geweest. Voor ons echt heel ver, we wonen in de randstad, en wij vonden er ook zoveel moois. Ben toen naar huis gegaan met een lrachtige emaille kan...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej Esther!!

    Wat een leuke winkel, ben er meteen naar gaan 'google' want kende deze winkel nog niet. Helaas is het voor mij echt te ver (310km :( ) maar als ik eens naar het noorden op vakantie ga, neem ik er ook zeker een kijkje!!

    Wat leuk dat je mijn giveaway vermeld heb, dankjewel:D !!

    Bisou,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan daar ook tijden rondstruinen....helaas geen tijd gehad om naar de fair te gaan....Donkerbroek is voor jou dichterbij dan voor mij, ha ha!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, daar kun je wel even lekker rondstruinen.
    Ideeen opdoen, leuke dingetjes meenemen?
    Leuke dag Esther!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt toch weer iets gescoord tussen alle spullen, het stempelsetje is erg leuk!
    Het ziet er super uit daar om rond te kijken, wie weet ooit in combinatie met een vakantie; daar krijg ik het nog druk mee ;-).
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sils Home, een heerlijke winkel met heel veel mooie spullen. De rommelmarkt van Makkinga is ook leuk, af en toe struin ik er lekker rond.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.