Pagina's

maandag 29 oktober 2012

Kersthuis in Diever

Gisteren zijn manlief en ik naar Diever geweest. Heerlijk een eind rijden door het schitterende Drentse landschap dat zich nog even op haar mooist liet zien. Onderweg kwamen we een cabrio tegen met open dak (stoer!) en heel wat mensen in leren jas op een Solex. De bomen hadden de mooiste kleuren en de zon scheen op de weilanden waar nog schapen en koeien stonden. We hebben heerlijk geluncht bij Luning in Ruinen, maar eerst gingen we dus naar Diever. Want het kersthuis van 'In den Uylenbal' ging open! Nu is de winkel in Diever sowieso een feest om te bezoeken en ik kan me voorstellen de winkels in Havelte en De Wijk ook (maar daar ben ik, foei, nog steeds niet geweest). In den Uylenbal verkoopt vooral wat ik nieuw brocante noem, maar dan net de leukste artikelen uit de collecties van de leukste merken! JDL, HK Living, Comptoir de Famille, PTMD, Braxton, om maar even een paar te melden. En mooi servies: GreenGate, Stapelgoed, At Home with Marieke, Pip, Bunzlau, you name it.

De winkel in Diever staat ook bekend als 'In de Lindetuin' en is gevestigd in een prachtige boerderij in het hart van het dorp. En aan het eind van het jaar is de hele winkel, plus nog extra ruimte, één groot kerstfeestje. Op de openingsdag is het gezellig druk en kun je onder het genot van een kopje koffie en een plak cake, of later op de dag lekkere soep, genieten van de kerstsfeer en alle kerstspulletjes. En natuurlijk de gewone collectie, want die zit er ook nog tussen. Vorig jaar had ik al een paar mooie spullen gekocht, zoals een lief lantaarntje met de tekst 'fête de la lumière' en blikken lantaarns met gaatjes er in. Ook nu heb ik me weer vergaapt aan alle pracht en praal. Vooral de kaartencollectie vond ik fantastisch: van die ouderwetse sneeuwtafereeltjes. Daar heb ik dus een paar van meegenomen. Ook schattig waren de minigeweitjes aan touw voor in de boom of aan het wildrek (want daar hangen ze nu). Ik heb ook nog een allerliefst theelichthoudertje van Comptoir de Famille gekocht en een laddertje! Jullie zullen de aankopen de komende tijd vast wel eens voorbij zien komen in de boite of op andere foto's. Nu wil ik jullie even laten meegenieten van de kerstspullen en blingbling in het kersthuis in Diever. Ik zou zeggen: ga vooral ook zelf kijken en doe de groetjes!




1 opmerking:

  1. Leuk he Esther, ik ben ook geweest en hoewel ik meer ben van het echte brocante heb ik supergenoten van de sfeer.

    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.