Pagina's

woensdag 10 oktober 2012

Nieuw kleurtje

Voor
In de kringloopwinkel zie ik ‘m opeens staan: een rieten boerenstoel. Zo’n fraai exemplaar met hoge rugleuning en slechts beperkte versiering. Een beetje een strenge stoel, zonder fratsen. Donker hout met een biezen zittinkje. Het riet ziet er nog goed uit en ik negeer de kwak knalroze taaie kauwgom die aan de zijkant geplakt zit. Voor een prikkie gaat de stoel in de achterbak van de auto en ik rijd blij naar de kluswinkel voor een mooi verfje. Dat valt nog niet mee, want de kleur die ik in gedachten had (lavendelblauw) is alleen in een grotere bus verkrijgbaar (lees: mengkleurverpakking). Nu vind ik veel meer kleurtjes leuk, maar het moet ook in ons huis passen en manlief heeft ook zo z’n voorkeuren. Dus het busje Engels roze laat ik staan, turquoise is uit den boze en over pasteltintjes twijfel ik, misschien toch al te veel met mijn hoofd in herfststemming. Toch maar weer voor het veilige maar o zo mooie wit? Opeens zie ik ze: kleine proefbusjes in hele mooie gedekte tinten. Ik kies voor madera mauve, een soort mix tussen grijs en paars en dan een toefje bruin er in. Thuis aangekomen gaat het riet eraf en moet er flink geschuurd worden. Tja, met het handje, want de vlakschuurmachine houdt niet van ronde spijlen. Daarna een grondverflaag en drogen. Eindelijk, de kleur mag er op. De verf is heel erg dun en ik moet meerdere laagjes doen. Na een eerste min of meer dekkende verfbeurt laat ik het drogen en bekijk het resultaat. Hmmm, kleur is prachtig, maar of ik dat extra matte zo mooi vind bij het stoeltje? Ik vraag manlief om zijn mening en hij bevestigt mijn vermoeden: wat glans zou niet verkeerd zijn. Dus wij rijden maar weer naar de kluswinkel en ruilen het tweede potje in voor een hoogglansversie. Het resultaat? Kijk zelf maar. Ik ben best trots op mijn kringloopopknappertje! Wat een kleurtje al niet kan doen. Meer kleur en fleur? Kijk op de blog van Veronique
Na

2 opmerkingen:

  1. super mooi is hij geworden zeg ..heb zelf ook van die boerenstoeltjes staan 4 stuks alleen van mij zijn ze heel erg grof ik schilder ze niet en ze staan te wachten om helemaal blank geschuurd te worden en laat ze dan onbehandeld dat staat weer meer in mij stijl ...maar vind dit ook erg mooi en je kleur is prachtig geworden ....leuk plaatje ....fijne week nog lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt de stoel een oppepper gegeven hoor.
    Genieten toch als hij dan helemaal naar je zin is.
    Ik heb pas 4 stoelen voor mijn dochter opgeknapt, die zijn inmiddels wit.

    Ik ga je volgen als je zin hebt, kom dan gezellig langs.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.