Pagina's

maandag 6 juli 2015

Erffair Hellum

Voor het derde achtereenvolgende jaar was het fantastisch weer tijdens de brocante Erffair. Ieder jaar opnieuw is het een feestje op het erf van Sientje’s Dochter, een leuke brocantewinkel in het Groninger dorp Helllum waar trouwens meer van die leuke winkels te vinden zijn. Dit jaar ging ik weer met zuslief op pad. We vertrokken redelijk vroeg, want het beloofde warm te worden en de openingstijden waren er op aangepast.

Ik vind het altijd al een feest om naar het terrein van de fair toe te lopen, met de mooie huizen, schuurtjes en tuinen met stokrozen. Voordat we op de markt kwamen, hadden we al een brocantewinkel bezocht, waar ik een allersnoezigst knuffeleverzwijn tegenkwam. Maar we kwamen natuurlijk voor de fair. Bij de entree stond de ijscoman te wachten op wat komen ging, maar we zagen de brocante al, dus liepen eerst verder.

Wat maakt de erffair nu zo bijzonder? Als eerste de locatie: je dwaalt langs slingerpaadjes, door ‘gangen’ van kramen (nu zelfs met zonnedak!), over weides met brocante, door het bos met de vijver en langs gezellige terrasjes. En dan is er nog de winkel zelf. Daarnaast zie je op de erffair heel veel verschillende brocante. De liefhebbers van balletspitzen, paspoppen en bloemendozen komen aan hun trekken, maar ook de fans van industrieel of boerenbrocante vinden veel van hun gading. Dat allemaal in combinatie met bloemen! 
En omdat brocanteurs toevallig (?) ook nog eens geweldige stylisten zijn, maken ze geweldig gebruik van de ruimte. Dus langs die slingerpaadjes staan manden en stoere bakken met bloeiende bloemen, grote flessen, sierlijke wiegjes en nog veel meer fraai brocante.

Bij de toppers hoort wat mij betreft op iedere fair weer de kraam van Tineke (Tres Belle Brocante): heel inspirerend. Maar ook de kraam van Janneke en Sanne Boer is een plaatje! En Marieke van Baret Brocante had ’s ochtends de hele kraam heringericht in een compleet andere stijl: zeer geslaagd. Carlotte had een prachtig hoekje waar al dat mooie hout heel goed tot zijn recht kwam. More Brocante was er weer bij, Oud Wit, No Milk Today  en Rust n Dust. En dan noem ik een heleboel nog niet (sorry!). Oh, zou ik bijna nog de catering vergeten: zelfgemaakte taarten, lekkere soep en overheerlijk brood met pesto!

Het is misschien een eind rijden voor velen, maar als je dan toch eens naar het noorden gaat (weekendje in een mooie bed & breakfast, Room 17 in Assen bijvoorbeeld), plan het dan rond de Erffair. Zeer de moeite waard. Was je er bij dit jaar? Geniet nog even na met wat foto's. Was je er niet bij? Geniet dan mee met wat foto's.


 




 


 
                                                                                                                 zuslief was er bij


                                                             en deze dames waren er ook




8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke fair, lijkt me geweldig, voor mij te ver weg maar wat een prachtige spulletjes en wat hebben jullie met het weer geboft ...bedankt voor de prachtige foto's...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was er ook! Maar dat kon je al lezen op mijn blog. ;-)
    Het is er inderdaad heel erg leuk en gezellig en kneuterig.
    Voor een ieder wat te vinden.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt een gezellige fair!
    Je struint er samen met je zus heel wat af.
    geniet een mooie zomer!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie Impressie heb je er van gemaakt hoor!!...en hebben jullie ook nog iets moois gescoord op de Fair?

    Groetjes, Marianne!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er super gezellig uit zeg!
    Zo gezellig samen op stap!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet dat er gezellig uit! Lief die beertjes. Een hele fijne zomer!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Esther..leuk dat je op visite was..en ohh een brocante♡fair blijft prachtig om te zien, mijn oog viel meteen op een hoofd orlament prachtig♡achter je zus de kraam..wow!
    Geniet van de fijne zomerweek♡ liefs Gaby..♡

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja jammer dat ik hier niet heen kon maar volgend jaar hebben we wat later vakantie en als het even kan...ik heb er al zoveel over gehoord...
    Leuk dat je geweest bent Esther, misschien leuk om naar Elim te komen op 29 augustus.
    Daar sta ik op een echte Franse Brocante Fair...
    Ik ga nog wel reclame maken ;-)
    Je 'te koop' huis ziet er netjes opgeruimd uit trouwens...al kapers op de kust?
    Succes ermee, spannend...

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.