Pagina's

vrijdag 23 januari 2015

Handmade Hopes

Het wordt steeds leuker in Groningen. En het wordt steeds leuker in de Oosterstraat in Groningen. Nog niet eens zo lang geleden nam ik jullie mee naar Rosa Rugosa, binnenkort verhuist de feel-good winkel Koko Toko naar deze straat en onlangs opende er nog zo’n leuke zaak: Handmade Hopes. Kort na de opening ben ik al eens gaan kijken in dit gezellige winkeltje en deze week nam ik mijn camera mee om wat plaatjes te schieten, zodat jullie ook even kunnen kijken.

Handmade Hopes is een bijzonder initiatief. In dit hippe woonwinkeltje vind je een mix van zelfgemaakte spullen, brocante, al dan niet voorzien van een eigentijds tintje én spullen van mooie woonmerken als Ib Laursen. Ze noemen het zelf een mix van vintage, handmade en new. Dat klinkt goed, of niet? Maar wat het nu echt een geweldige zaak maakt, is het feit dat jongeren de woonaccessoires maken of pimpen.

De werkplaats van Handmade  Hopes staat op het terrein van Elker, een organisatie die kinderen, jongeren en gezinnen in de provincie Groningen helpt. Handmade Hopes is vooral voor jongeren bedoeld; jongeren die op zoek zijn naar structuur, verantwoordelijkheid, ontwikkeling van talent, waardering en/of zelfvertrouwen. Ieder heeft zijn eigen achtergrond, verhaal en reden om bij Handmade Hopes bezig te zijn.  Ze knappen meubels op of maken zelf leuke woonaccessoires, sieraden of andere hippe spullen.


Handmade Hopes is vooral een heel leuke winkel om lekker te snuffelen. Het aanbod is enorm gevarieerd en je vindt er bijzondere en aparte dingen. Na mijn eerste bezoek kwam ik thuis met twee ontzettend leuke stempels van een uil (zie foto onderaan) en een vos: handmade en dus uniek.  Aan de zelfgemaakte artikelen zit een label met de naam van de artiest. Op de website van Handmade Hopes kun je op die naam zoeken en misschien vind je een kort berichtje van de maker. Dat maakt je aankoop extra leuk. Tijdens mijn tweede bezoek was er live pianomuziek en opnieuw vond ik iets leuks: twee brocante bordjes met een nieuw geschilderde bloem er op.


Ben je op zoek naar unieke en hippe woonaccessoires met een mooi verhaal? Of wil je gewoon lekker snuffelen in een leuke winkel vol sfeerhoekjes? Dan moet je bij Handmade Hopes zijn. De foto’s spreken voor zich. Meer sfeer en info vind je op de website (klik hier).

 


ik vind ze geweldig


uniek exemplaar... en heel erg mooi

 



11 opmerkingen:

  1. Hoi Esther,
    Wat een geweldig winkeltje en wat een super mooi initiatief, deze manier van werken.
    Zo zijn een heleboel mensen lekker bezig en kunnen zij hun talenten lekker ontwikkelen.
    En ze maken ook nog eens geweldige spullen... Win-win dus...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor weer een nieuwe tip! Ik kom niet zo vaak in de binnenstad. Dus ondek ook niet zoveel nieuws. Ook hier ga ik zeker kijken. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk als ik weer eens naar Groningen ga ga ik deze straat onthouden....

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk winkeltje Esther!
    Ik woon alleen ver weg!
    Het lijkt mij wel leuk om er zo dicht bij te werken, zodat je makkelijk even binnen kunt lopen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi initiatief is dit Esther, op die manier worden mensen, jonge mensen ook geholpen, maar worden er ook anderen mee geholpen.
    Prachtig dat er dan zoiets ontstaat!


    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoe deze jongeren van iets gewoons iets heel aparts maken, een eigen stijl. En zo te zien zijn ze erg vindingrijk. Altijd gezellig om daar eens te gaan neuzen.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alweer een leuke tip, er gaat niets boven Groningen he.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk winkeltje en wat een goed initiatief.....echte mooie spulletjes....Hier bij ons ligt het winkeltje Biesonder...hele leuke betaalbare spullen gemaakt door mensen met een beperking....super leuk....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Esther, erg leuk dat je zo enthousiast bent over onze winkel! Ik zag pas vanavond je mooie blog. Jullie zijn uiteraard allemaal van harte welkom om langs te komen en de bijzondere talenten van onze jongeren te ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Esther, erg leuk dat je zo enthousiast bent over onze winkel! Ik zag pas vanavond je mooie blog. Jullie zijn uiteraard allemaal van harte welkom om langs te komen en de bijzondere talenten van onze jongeren te ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Esther, erg leuk dat je zo enthousiast bent over onze winkel! Ik zag pas vanavond je mooie blog. Jullie zijn uiteraard allemaal van harte welkom om langs te komen en de bijzondere talenten van onze jongeren te ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.