Pagina's

zaterdag 17 januari 2015

Agenda maken


zulke leuke dingen
Een paar maanden geleden schreef ik over ‘Van Onze Tafel’ (klik), waar allemaal prachtige dingen ontworpen en gemaakt worden, waar je leuke brocante spulletjes kunt kopen én  waar je creatieve workshops kunt volgen. Ik schreef al dat ik dolgraag een agenda wilde maken en hoewel er meer geïnteresseerden waren, kreeg ik het niet voor elkaar om alles op één avond te plannen. Dus ik heb meegedaan aan de algemene workshop (kijk voor een overzicht op de website).

Om half 8 waren we allemaal paraat: 5 enthousiaste deelnemers en Krista en Erica. Na een kopje koffie en de uitleg gingen we aan de slag. We kregen allemaal een pakket basismateriaal: een map, 12 tabbladen, tabjes, enveloppen en mapjes, labels en de agenda-inhoud (dagen/weken/maanden/jaar). En dan is het papier en plaatjes uitzoeken, stempelen, versieren met washitape of lint en ga zo maar door. Het blijkt al snel dat iedereen een eigen stijl heeft en dat maakt het extra leuk. Je doet inspiratie op bij elkaar. Krista en Erica helpen met ideeën, het perfect uitsnijden van de tabbladen en voorzien ons ondertussen van lekkers, wat wij acuut vergeten in te nemen.  

het ziet er nog zeer geordend uit
Van tevoren had ik al allerlei thema’s bedacht voor de agenda. Ik heb nu eenmaal de tic dat ik het graag bij een paar kleuren houd. Dus ik had al een agenda in pasteltinten in mijn hoofd, niet romantisch maar met pastelkleurige geometrische motieven of zo. En wat denk je van de combinatie zwart-wit met dat bruine kraftpapier met van die mooie zwarte motieven of die leuke uitspraken. Of een brocante-agenda met mooie plaatjes en naturelle kleuren. Maar ik ben uiteindelijk uit de band gesprongen en heb ervoor gekozen als thema geen thema te hebben. Gewoon alles wat ik leuk vind mag er in. En dus is het een bonte verzameling geworden van moderne tekeningen, brocante boekpagina’s, grappige kaarten en spreuken, een stuk landkaart en nog veel meer. Mijn agenda is een kleurrijke bende geworden. Dus ik kan het wel…

het is al wat minder geordend
(foto Van Onze Tafel)
Hoewel ik mijn fototoestel had meegenomen voor de blogfoto’s, gebeurde waar ik al bang voor was. Ik was zo prettig met het uitzoeken, knippen, plakken en stempelen bezig dat ik bijna vergat foto’s te maken. Gelukkig dacht ik er op tijd aan. Ik had mijn mede-workshoppers beloofd dat ik alleen leuke foto’s van ze zou plaatsen, maar iedereen is zo geconcentreerd creatief bezig dat er geen brede smiles zijn. Gelukkig liepen Krista en Erica af en toe ook met de camera rond, dus ik heb even op hun Pinterest-pagina mogen shoppen. Alle vierkante foto's komen hier vandaan. 

Wil je meer agenda-ideeën opdoen? Kijk dan eens op het Pinterestbord (klik hier) van Van Onze Tafel. Zelf aan de slag? Dat kan op twee manieren: je doet mee met de notebook-workshop van ‘Van Onze Tafel’ (het agendaseizoen is over, maar wie zegt dat je geen maandtabbladen in je notebook mag stoppen?) of je bestelt een agendapakket (klik) en gaat thuis zelf aan de slag. Of je wacht tot volgend jaar en maakt een agenda voor 2016. 
Waarschuwing: het is heel verslavend!


Krista en Erica, bedankt voor de gezellige avond! Dat geldt ook voor medecreativo’s Alma, Marlien, Jolanda en Marianne.

 

het materiaal ligt klaar


  
aan de slag 

en dan het resultaat.... 
(verschillende agenda's, dus niet alleen de mijne)

 


 


 





8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke workshop Esther!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens lekker genieten, wat leuk om dit te doen en helemaal
    naar eigen inzicht je agenda te maken.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat superleuk om eens te doen zeg! En wat heerlijk dat je uit de 'band'gesprongen bent! ;-)
    Heel veel plezier dit jaar van jouw agenda. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk zeg...en handig ook...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn super mooie resultaten, zeg! En heel gezellig om dit met elkaar te doen!
    Liefs en een fijne dag! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi geworden!
    En wat heerlijk z'n tafel met spullen om heerlijk mee bezig te zijn...gezelligheid!:)

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, lijkt me heel leuk om te doen. Juist leuk dat je van alles wat hebt gedaan.
    Iedere week een andere uitspatting, dat wordt een vrolijk jaar!
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Esther! Ik zit opeens te fantaseren over een brocante agenda ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.