Pagina's

dinsdag 16 april 2013

Peper gejat

Beter goed gejat dan slecht bedacht; het is een bekende spreuk. Meestal is het zo dat als ik ergens inspiratie opdoe, het uiteindelijk helemaal niet meer lijkt op jatwerk. Want ik voeg er zelf wat aan toe, mijn eigen sausje. Zo ook bij dit idee. Ik zag het in een leuk eetcafé in Apeldoorn (zie website www.eetcafefijn.nl): mooie grote potten met een kleiner glaasje met waxinelichtje. Onderin de potten lagen peperkorrels, honderden peperkorrels. Ik was er helemaal weg van. Ze hadden een vierseizoenenmix gebruikt, dus met allerlei kleurtjes. Heerlijk naturel en simpel. Ik gebruikte iets kleinere potten en witte peperkorrels. Mijn kruidenvrouw op de markt keek me wel wat vreemd aan toen ik om zo veel witte korrels vroeg, maar het staat wel leuk, toch?

 



5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, het ziet er super uit, die ga ik onthouden.

    Fijne Avond,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een leuk idee zeg! Zo zie je maar hè, inspiratie hebben we allemaal nodig;)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk idee en wat heb je er een gezellig en leuk geheel van gemaakt!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk is dat, ik heb het ook al ene paar keer toegepast, je kunt zo .

    lekker variëren en het staat ook zo sfeervol.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.