Pagina's

dinsdag 23 april 2013

Kruidenkist


Manlief houdt van koken. Hij vindt het heerlijk om een mooie Boeuf Bourguignon te maken, of een kipkerrie volgens moeders recept, of een traditionele ossenstaartsoep. Ik vind het leuk om recepten te verzamelen, naar de markt te gaan om verse groenten of mooie kruiden te halen, keukenspulletjes te shoppen en vooral om de tafel mooi aan te kleden. Perfecte match, dacht ik zo.

Op een gegeven moment is onze kruidenverzameling te groot gegroeid voor de plek waar ik de potjes en zakjes bewaar en moeten we wat anders verzinnen. Ik koop een prachtig oud koekblik, van metaal met nog een paar snippers papier erop gelijmd. Ietwat gedeukt, maar da’s mooi. Vind ik. Manlief is er minder van gecharmeerd. Dit blik is iets te veel brocante naar zijn smaak. Bij gebrek aan beter dient het toch een paar maanden als kruidenblik, maar ik moet op zoek naar wat anders. Dat vind ik geen straf.

Bij de kiekjes van Baret Brocante ontdek ik een mooie margarinekist, dus na overleg met manlief (ja, dit keer wel) rijden we naar de winkel van Marieke om de kist van dichtbij te bekijken. De kist is ook in het echt heel mooi, maar toch is ie niet mee naar huis gegaan. Er staan namelijk nog veel meer kistjes. We wikken en wegen en vallen uiteindelijk toch voor het kistje met mooie verstevigde hoeken en de statiegeldvermelding in 3 talen en valuta. We zijn maar wat blij met onze nieuwe oude kruidenkist. 





6 opmerkingen:

  1. Dit is een leuk idee, Leuk ook dat je man graag kookt.
    Maar je hebt in ieder geval een mooie oplossing gevonden voor je flesjes en zakjes.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overleg in de winkel en nu zie ik het eindresultaat. Top!
    Koken wordt nu nog leuker....hi, hi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed zeg van je dat je samen in overleg met je man er toch uit bent gekomen.
    Het staat prachtig in die mooie ruige bak.
    Trusten.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is wel heel leuk zeg, goed idee en de kist
    is heel decoratief!!!!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.