Pagina's

zaterdag 8 december 2012

Al wat meer kerst

Nou, en dan mag je van jezelf los met de kerstversieringen en opeens weet je het niet meer. Ik had wat ideetjes die dan net niet zo uitpakken als ik had gehoopt of het wil allemaal net niet. Gelukkig komen er ook weer veel leuke spullen uit de dozen, die je eigenlijk al weer vergeten was. Ik had dit jaar hele schattige kleine engeltjes gekocht in een (heus waar) engeltjeswinkel in Riga. Gewoon, heel simpel van klei. Misschien waren het wel de simpelste in die hele winkel vol engeltjes in alle soorten en maten. Ik heb ze met een strik aan een lantaarn gebonden en vandaag lichtten ze bijna op in de zon.

En ik ben maar wat gaan uitproberen. Kleine kerstboomkaarsjes bundelen en van een strikje voorzien et voilá ... Ook ben ik dit jaar gezwicht voor de gewone glazen kerstballen. Geïnspireerd door de dames van 24Homes die er de leukste dingen mee doen: zie bijvoorbeeld deze kerstbal. Ik heb er een aantal gevuld met nepsneeuw en pareltjes en die zijn best leuk geworden. Vanavond heb ik nog een krans gemaakt van eucalyptus met gipskruid. Dat was nog best spannend, want op deze manier had ik nog niet een krans gemaakt. Hij is erg mooi, morgen ga ik foto's nemen. En nu maar hopen dat ie ook mooi blijft. Zelf dingen maken kan zo veel voldoening geven. 

Morgen ga ik weer verder. Volgende week maar eens een boom optuigen.





2 opmerkingen:

  1. Juist de eenvoudige, natuurlijke versieringen zijn zo leuk.
    Jouw engeltjes zijn erg leuk, maarook je kerstballen...
    Leuk om zo bezig te zijn.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Esther!

    Ik wens je nog een fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.