Pagina's

vrijdag 20 maart 2015

Blogswap, brocante en losse eindjes

De titel van deze blogpost verraadt al een beetje dat het weer zo'n allegaartje gaat worden. Ik heb nog wat losse eindjes die ik jullie niet wil onthouden. Zoals bijvoorbeeld de aankopen op de brocantefair onder de Martinitoren, de kransen die zus en ik maakten, mijn eerste Annie Sloan-project, de give-away van Brocaatje en natuurlijk de BLOGSWAP.

Souvenirs van de Martinitoren
Vorige week waren zus en ik op een brocantefair, zoals in mijn vorige blogpost te lezen was. Ik had jullie alleen nog niet de aankopen laten zien. Bij de tweede kraam ging ik al voor de bijl: een prachtig kistje voor kaarten of zo. Ik heb het meteen achteruit laten zetten. En er ging nog een kistje mee, of liever gezegd een stukje kist. Het heeft met Goudse kaas te maken, zo staat op het hout gestempeld. Voor mij heeft het kistje echter het juiste formaat om onze dagelijkse medicijnen in te bewaren: alles past er precies in en het pakt makkelijk uit de kast. Het kaartenkistje daarentegen staat momenteel in de garage met allemaal lavendel er in. Het heeft namelijk een nogal opvallende (en niet zo'n fijne) oude geur, waar we niet zo blij van worden. Ik hoop dat de lavendel werkt, maar als iemand een beter idee heeft .... graag!



Kransen
Op de grote markt in Groningen kochten zus en ik nog wat bloemen en eucalyptustakken. We zouden een krans gaan maken. Zus had het nog nooit gedaan en bij mij schiet het er vaak bij in, maar samen is het heel gezellig om te doen. Ik heb een eenvoudige krans gemaakt met alleen de eucalyptus en een jute lint. Zus heeft ook eucalyptus gebruikt, maar wat nonchalanter en ze heeft er toefjes gipskruid tussen gestopt. Nog wat muziekpapier tot toetertjes rollen en de krans is klaar. De overgebleven takken staan in vaasjes.

  


Brocaatje
Binnenkort is weer de voorjaarsfair bij Brocaatje: vaste prik in mijn agenda. In de aanloop er naar toe organiseerde Karin een like&share-actie op facebook. Je kon een prachtig sterrenpakket winnen. En ik heb gewonnen! Het is bijna gênant: drie keer in korte periode iets winnen. Maar ik ben er heel erg blij mee, want kijk maar wat er in zat.



Annie Sloan
Vorig jaar had ik een proefpotje Annie Sloan-verf gekocht. Ik koos voor de kleur grafiet, want ik wist al waar ik het voor wilde gebruiken: een kandelaartje van een of ander ondefinieerbaar metaal, dat ik op een rommelmarkt had gekocht. Een goede test voor de wonderverf, die je overal op kunt smeren. Al die tijd stond het spul te wachten en afgelopen zondag was het zo ver. En ik moet zeggen dat het experiment heel goed geslaagd is. De Annie Sloan-verf verft heel makkelijk weg en het resultaat is schitterend mat. De kandelaar staat nu bij zijn vriendjes, het is niet moeilijk te raden waar...

 


Blogswap
Last but not least: de blogswap. Misschien ken je het fenomeen (of heel grote zus 'Instaswap'), georganiseerd door Lynda van de blog 'Un petit morceau de moi'. Je geeft je op en krijgt het adres van een collega-blogster voor wie je een leuk brievenbuspakketje maakt. Bij voorkeur met zelfgemaakte of mooi ingepakte cadeautjes. Zelf krijg je een pakketje van weer een andere blogster. En daar bloggen we dan over, zodat ook anderen kunnen meegenieten. Het thema van de blogspot is 'Lente' en vandaag is de verzenddag. Ik ben nog een keer extra op en neer gefietst naar het postkantoor, want m'n pakketje was te dik voor de brievenbus, dus ik moest het opnieuw inpakken. Van de weeromstuit ben ik helemaal vergeten er een kaartje bij te doen met een persoonlijke boodschap! Dus hierbij een foto van de inpakfase én een detailfoto van de brievenbusdoos. De bloemetjes zijn 3d-stickers, ik ben benieuwd of die de verzending doorstaan. Misschien dat iemand het pakket herkent morgen.... deze komt dus bij mij vandaan.








4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke spullen heb je meegenomen , je kistjes zijn heel erg leuk..ik gebruik weleens een spray waar je ook textiel frisser mee krijgt, dat werkt tegen oude luchtjes:)
    Je krans is prachtig, lekker Eucalyptus!!!
    Je boft toch maar met je mooie pakket, van genieten hoor.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kistje heb je gekocht! Wel jammer dat de geur zo sterk is, ik heb zo geen andere tips dan wat je al toepast... ben benieuwd naar andere reacties.
    Ik heb het zelf met een boekje wat ik had besteld en waar de sterke geur nog steeds inzit.
    Leuk die blogswap... om te maken en te krijgen...
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Esther,
    Wat een leuke dingen heb je meegenomen.
    Het schijnt dat een schoteltje (schoonmaak)azijn nog weel eens nare geurtjes wegtrekt.
    Ik zie nu dat Eefie ook al een tip heeft.
    Mooie kransen hebben jullie gemaakt.
    Ik wens je een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh geweldig....je kaartenbakje....zo leuk....En dan win je ook nog een prijs......van hout...nu ja zeg......precies je smaak ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.