Pagina's

zondag 9 november 2014

Rondje kerst

Het voelt nog niet zo, maar toch komt kerst dichterbij. Zus en ik wilden weer eens een dagje op winkelpad. Gelukkig hebben veel winkels kerst-zondagsopeningen, dus we hebben een route uitgestippeld. Dit keer wat minder brocante, maar vier leuke woonwinkels  met zowel oud als nieuw. En kerst.

In den Uylenbal
De eerste op het programma is een vertrouwd kerst-adres: In den Uylenbal in Diever. Ik heb al twee keer eerder over de winkel van Lejo en Kristy geschreven, maar het is iedere keer weer een feest om hier te komen. De eerdere posten vind je hier en hier. Ook nu was de ontvangst weer allerhartelijkst en zus en ik genoten van de heerlijke kerstsfeer. Weer veel glitters, maar ook gezellige huisjes, rendieren, rode kussens en nog veel meer. Speciale vermelding: een kerstbal in de vorm van een jonge vrouw met jurkje in Marilyn Monroe-pose. Meer info: zie de website www.indenuylenbal.nl.

 

   
  


Sil’s home
Na een prachtige rit door het Drents-Friese Wold kwamen we in Donkerbroek aan voor ons tweede bezoek aan Sil’s home (voor een verslag van het eerste bezoek, klik hier). De oude fabriek is een prachtig decor voor kerstsfeer en we hebben genoten van de prachtige brocante, woonspullen en natuurlijk kerst. Hier ook veel engeltjes, kerstbomen, klokjes en glitters en glimmers, maar Sil’s home is natuurlijk ook hét adres voor prachtige heiligenbeelden.  Er was ook een brede keuze aan mooie kransen. Speciale vermelding: een kerstbal in de vorm van een pauw. Meer informatie: zie de website www.silshome.nl.

 

 


Entree
In De Punt is Entree gevestigd: een winkel die zo eind oktober/begin november volledig in kerstsfeer gehuld wordt. Er zijn ook nog wel ‘gewone’ woonspullen te koop, maar de algehele indruk is vooral kerst, kerst, kerst. Van heinde en verre komen mensen om te kijken en het was dan ook behoorlijk druk. Zus en ik namen eerst wat te drinken en eten, waarna we ons in het kerstgewoel stortten. Entree verkoopt allerlei kerstdecoratie, voor in de boom of onder de boom of elders in huis. Je vindt hier allerlei soorten (nep)groene slingers en versiering van diverse materialen. De rendieren staan in wijnglazen gegraveerd, zijn uit hout gezaagd of van plastic met glitters gemaakt. Om maar wat te noemen. Twee speciale vermeldingen: het schattige porceleinen beeldje van een hert en de vliegende eenden voor in de boom. Meer informatie: zie de website www.mijnwebwinkel.nl/winkel/entree.

 

 


Maurice Styling

Het stond al een tijdje op mijn ‘to visit’-lijst: Maurice Styling, tegenwoordig in Vries. We kwamen aan het einde van de middag en het was niet meer zo druk. Maar zeker niet minder gezellig. Maurice Styling is een aangename woonwinkel met van alles wat: echte brocante, landelijke spullen en klassiekere decoraties. Vooral de mooie styling valt op. Overal hangen of staan groepjes kerst- of andere versiering: soms heel verrassende combinaties, soms wat meer bekend en beproefd, maar alles even inspirerend. Nu staat Maurice Styling op de ‘to visit again’-lijst. Speciale vermelding: het kussen met de eland. Meer info: zie de website www.mauricestyling.nl.

 

 

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk al een klein beetje kerstsfeerproeven! Ziet er heel gezellig uit!
    Altijd leuk hè een dagje zussen onder elkaar! Fijne avond

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hadden een mooi programma samengesteld. Ruim twee jaar geleden was ik in 'In den Uylenbal' in Diever en ik herinner me dat ik maar niet uitgekeken raakte!
    Gezellig samen zo'n dag, je doet weer een hoop ideetjes op.
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n shop-hop-dag. Elke winkel heeft wel iets erbij, hoewel ik toch een favoriet heb...Maar wel weer te ver om gewoon even te neuzen.
    Dankjewel voor de tips!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig! Een rondje dat ik ook zo zou kunnen doen met een vriendin. Entree kom ik zowiezo. O ik heb zin in een kerstboom! ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Esther, wat hebben jullie leuke winkels bezocht... en ik ga er maar vanuit dat je ook wel een en ander hebt aangeschaft... Snel een keer laten zien dus, zodra het december is denk ik... na de sint?
    Het ziet er in al deze winkels tenminste wel heel aantrekkelijk uit...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat hebben jullie een mooie winkels bezocht, de sfeer spreekt natuurlijk gelijk aan ook al lijkt kerst nog ver weg, maar jij hebt nu al heerlijk kunnen proeven aan de sfeer.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk en gezellig zo'n brocante rondje Esther! Bij de eerste twee kom ik regelmatig, de laatste twee zet ik op mijn lijstje, leuk!

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke adresjes. Toen ik de blogtitel las moest ik gelijk aan Sil's Home denken en ja hoor daar ben je ook geweest. Leuk is het daar altijd. Nu ben ik wel benieuwd of jullie nog iets hebben gekocht. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo'n zussendag met prachtige adresjes!
    Fijne dag Esther.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh oooh ooh wat een mooie spulletjes allemaal en wat ga ik graag deze websites bezoeken....en wat hebben jullie veel winkels gehad in 1 dag....krijg ik niet meer voor elkaar haha (50+)....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.