Pagina's

vrijdag 14 maart 2014

Ladurée

foto van www.laduree.com

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je op een gegeven moment ergens van hoort, waar je nog nooit van gehoord hebt, en dat je het dan opeens overal tegenkomt? Ik had dat met Ladurée. Misschien kennen jullie het wel. Ladurée is een bekende patissier uit Parijs; met name de macarons zijn wereldberoemd.  Niet voor niets zeggen ze ‘Maison de Macarons et fabricant de douceurs depuis 1862’. Zie voor meer info hun website: www.laduree.com.

In december hoorde ik voor het eerst over Ladurée. De man van mijn collega had een Ladurée kerstpakket gekregen, tot grote pret van mijn collega en mij. Haar man werkt namelijk bij een ICT-bedrijf en de combinatie met een suikerzoet lichtrose pakket werkte in eerste instantie een beetje op onze lachspieren. Maar, waarom niet eigenlijk? Daarna zag en hoorde ik de naam Ladurée opeens op meer plekken opduiken: in een blog, op pinterest, bij Masterchef Nieuw-Zeeland (!).

Het Ladurée-kerstpakket zat in een mooie ovale lichtrose doos, model hoedendoos (als er ovale hoeden zouden zijn). De inhoud viel qua volume wat tegen, gezien de grootte van de doos, maar de smaak maakte veel goed. Zo heb ik begrepen. Zelf heb ik ook wat mogen proeven, een soort aardbeienspekjes; er is vast een mooie Franse culinaire term voor spekjes/marshmellows, maar die heb ik even niet paraat. Ze waren in ieder geval heerlijk, dus dat belooft veel voor de macarons van Ladurée. Ik heb trouwens ergens gelezen dat de macarons peperduur zijn. Er zaten geen macarons in het kerstpakket.

Nadat alle zoetigheden verorberd waren, bleef een mooie lichtrose ovale doos over. Met lichtrose vloeipapier, een mooi lint (met Ladurée er op) en een klein doosje, waar chocolaatjes of zo in hadden gezeten. Ik had gedreigd dat collega en manlief niks weg mochten gooien, dus het ‘afval’ belandde bij mij. De doos staat nu op mijn werkkamer te pronken. Wat ik er in ga doen, weet ik nog niet, maar dat komt vast wel goed bij een verzamelaar met weggooifobie. Geniet eerst mee van wat mooi verpakkingsmateriaal.






14 opmerkingen:

  1. Oh, wat een mazzel, Esther!
    Het is een prachtige doos met bijbehoren.
    Ik heb er nog nooit van gehoord.
    Leuk van je collega dat je de doos mag hebben.
    Veel plezier ermee!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, ja...dat ken ik wel...de mooie winkel in Parijs..schitterend.
    De koekjes....daar kun je niet van afblijven...wist je dat je kunt inschrijven voor een nieuwsbrief....dat is leuk hoor.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Esther,
    Ik had ook nog nooit van Ladurée gehoord, zul je zien dat ik het nu ook overal tegen ga komen haha. Wel had ik Master Cheff New Zealand gezien met die enorme toren vol met macarons die ze voor de finale moesten maken... Ik kocht twee jaar geleden in Brugge een doosjes macarons bij een goede winkel en dan zijn ze toch wel echt verrukkelijk hoor...
    Ik vind de doos super mooi, je boft maar dat jij die mocht hebben, dat je collega het als afval zag...haha...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm Macarons, heerlijk! Maar deze zijn vast helemaal geweldig. En je zou het alleen al willen kopen vanwege het verpakkingsmateriaal. Prachtig! Zo' n kerstpakket wil ik ook wel! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Esther....ook voor mij onbekend....maar ik lust ook helemaal geen Macarons...ik ben een echt koekie-monster maar deze zijn altijd voor mijn lief...hij vindt ze heerlijk.
    Ik vind echter de doos waar ze in zitten....ZO MOOI....daar zou ik ze beslist voor kopen.....en ik ga toch eens op zoek!....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm... ben een echte zoetekouw dus wellicht dat ik ze wel graag lust! haha. Prachtige chique verpakking zeg!

    Fijn weekend,
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dit herken ik wel! En tot ik jouw post las had ik ook nog nooit van Ladurée gehoord, dus ik ben benieuwd wat ik hiervan nu allemaal tegenkom haha:)) het ziet er allemaal heel mooi en lekker uit!

    Fijn weekend Esther,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm krijg spontaan trek van jouw post hihi.....
    Wat een mooi doosje.....
    Fijn weekend en liefs, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Wedden dat ik het straks ook overal ga zien?
    Jij hebt er in ieder geval wat moois aan overgehouden. Goed dat je het even gemeld hebt, anders zou het dus gewoon de prullenbak in zijn gegaan! Geniet van het moois!
    Fijn weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kende ze ook niet, maar wat een feestelijke verpakking! Lekker hoor ;)

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bof dat zij dat pakket kregen zeg, de doos alleen al is zo mooi.
    Ik had er wel van gehoord omdat onze dochter Food Design and Innovation heeft gestudeerd, zij moest macarons maken en heeft toen alles over dit merk opgezocht en technieken uitgeprobeerd, zo leuk dat ik het nu bij jou ook zie.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mmm... helemaal mijn post! :) En zo mooi ook!
    En ik had je vorige post gemist,
    wat een prachtige kleuren, zo met die bloemen en die vaasjes!! Wauw..!

    Ik wens je alvast een hele mooie week toe.

    Groetjes,
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er heel mooi en lekker uit! Ik kende het al wel, maar ik heb ze zelf nog nooit gehad.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kende het merk niet. Maar nu, dankzij jou, wel. Mooie verpakkingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.