Pagina's

zaterdag 29 juni 2013

Midsummerfair

de ballotage-commissie
Vorig jaar was de Midsummerfair in Zeijen één groot waterballet. In ieder geval toen wij er waren. Dit jaar (afgelopen zondag) gingen we voor de herkansing, want 2 jaar achter elkaar zo veel regen is toch wel heel onwaarschijnlijk, dachten we. Uhuh....

Toen we aankwamen was het droog. Twee geiten stonden op de picknickbank te bekijken wie er allemaal langs kwamen en gelukkig mochten manlief en ik naar binnen. Dit jaar waren er op straat al kraampjes te bezoeken; een blik op het plattegrondje leert ons dat die oorspronkelijk gepland waren op het stuk dat vorig jaar blank stond. Slim bekeken. Helaas had ik het te laat door, waardoor ik de stand van Pinka heb gemist. Da's jammer.

blij met mijn aanwinst
We gingen het terrein verder op en kwamen in de tent van het Kookhuis. Deze ontzettend leuke winkel met kookspullen is gevestigd in Assen en we komen er al regelmatig. Vandaag was er een workshop snijden en manlief vond dat wel interessant. Alle plekken waren bezet (al was één mevrouw nog niet gearriveerd) dus hij bleef op de achtergrond kijken. Voor mij de gelegenheid om even verder te kijken op de fair. Ik was nog niet ver gekomen of de eerste regenbui diende zich aan. Ik zocht snel naar een leuke tent om te schuilen en dat lukte bij Pronkstik & Ank Turkstra: heel mooie brocante spullen! Ik kocht er een schattig blikje met klaprozen en een prachtig bord met pauwen er op. Ik was trouwens niet de enige die hier schuilde.

courgette brunoise in wording
Na de regenbui ging ik maar eens kijken waar manlief bleef; blijkt hij toch mee te doen aan de workshop! Ik trof hem druk snijdend aan. Het duurde niet lang of ik hoorde al weer regendruppels op de tent, dus ik ben blijven kijken naar de verrichtingen van manlief. Uiteindelijk is hij toch meer dan een uur bezig geweest ... Heel gemakkelijk, want die avond kregen we eters en er stond nog veel snijwerk op het programma. Inmiddels was het toch wel laat geworden (voor ons dan, want we hadden nog veel te doen) en moesten we toch terug. Gezamenlijk onder de paraplu en met een messenset gingen we weer naar huis.

Veel foto's heb ik niet kunnen maken vanwege de regen en de drukte in de standjes, maar toch nog wat vrolijke plaatjes van de stand van Stefana Bos uit Assen. Mooie kussens in allerlei kleuren, fraai brocante en nog veel meer.

Volgend jaar gewoon weer. Het moet toch eens mooi weer zijn...

dit heet nu een bonte verzameling

bijzondere kussens

 en Tonnema ... zucht

2 opmerkingen:

  1. Jammer van de regen hoor Esther, maar de indrukken en wat je vertelt zijn wel heel erg leuk.
    Volgend jaar duimen voor zon, maar nu eerst dit jaar nog, we zijn aan zon toe.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je man met een workshop mee deed...
    Het ziet er allemaal wel gezellig uit, ondanks de regen.

    Fijne Week,
    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.