donderdag 3 januari 2013

Het begin van 2013


Het kan verkeren. Schreef ik een paar dagen geleden nog dat 2012 zo rustig was verlopen, 2013 is nogal heftig geopend. Gisteren gingen manlief en ik naar ons werk, zoals altijd. Manlief werkt bij het UMCG en belde mij zo rond tienen: “Schat, ik loop even naar de CSO (Centrale Spoed Opvang), want ik heb pijn op mijn borst.” Ik hoefde niet direct te komen, maar het zat me niet lekker. Even later belde hij of ik toch kon komen, ze hielden hem op de CSO voor nader onderzoek. Twintig minuten later zat ik bij hem op hetzelfde kamertje waar ik drie jaar geleden lag. Om een lang verhaal kort te maken: ’s middags is hij gecatheteriseerd, uiteindelijk bleek er niets bijzonders te zijn, in ieder geval niet met zijn hart, en gisteravond mocht manlief weer mee naar huis, mopperend over de vieze worteltjes in het ziekenhuis. We zijn vreselijk opgelucht dat de afloop zo anders was dan drie jaar geleden. Vandaag is de day after en we hebben een wat onbestendig gevoel. Aan de ene kant is alles eigenlijk goed en lijkt het alsof er niets is gebeurd en aan de andere kant zijn we behoorlijk geschrokken en onder de indruk van alles. Het moet allemaal nog wat dalen, denk ik. Op nieuwjaarsdag hadden we het huis weer kerstvrij gemaakt en ik zat nog te dubben over of ik nu al lentebolletjes in huis wilde halen of nog wat in de wintersfeer wilde blijven hangen. Na gisteren heb ik toch maar voor de lentebolletjes gekozen, maar dan wel in winterwit.

foto via browsewallpapers.com

5 opmerkingen:

  1. go dat is even schikken gelukkig wel goed gekomen wens jullie heel veel sterkte....fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Esther, dat is even schrikken maar we gaan er gewoon vanuit dat jullie jaar vandaag is begonnen.

    Sterkte en geniet van het weekend,

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja niet niets,schrik kan ik mij voorstellen,gelukkig alles ok,rustige jaar nog,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heftig hoor zo'n ervaring in het nieuwe jaar,ik ben blij te horen dat het goed is gekomen.

    Ik stuur je sprankeltjes hoop en handjes vol goede moed.

    Fijn weekend,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zullen jullie geschrokken zijn, heftig om zo te beginnen, maar goed dat hij er zo snel bij was.
    Sterkte voor jullie allebei, nu maar hopen op mooie dagen dit jaar.
    Je bolletjes zijn heel leuk.

    Een lieve groet voor jou,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen